loading...

دانستنی و پوزیشن جنسی

برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری جزو آن دسته از مواردی است که دغدغه خیلی از زن و شوهر ها می باشد و این سوال همیشه در ذهن زوج ها است که آیا رابطه جنسی و نزدیکی در دوران بارداری به خصوص هفت

مشاور بازدید : 63 پنجشنبه 01 دی 1401 نظرات (0)

برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری جزو آن دسته از مواردی است که دغدغه خیلی از زن و شوهر ها می باشد و این سوال همیشه در ذهن زوج ها است که آیا رابطه جنسی و نزدیکی در دوران بارداری به خصوص هفته های آخر مشکلی ایجاد می کند یا خیر ؟

رابطه جنسی در ماه آخر بارداری چه ضرر هایی دارد؟

اگر بخواهیم از جنبه پزشکی این مورد را بررس کنیم داشتن رابطه جنس در هفته های آخر ضرر زیادی ندارد. اما چون تغییرات فیزیکی که در آن دوران در بدن مادر ایجاد شده همان حس و حال قدیمی که می گرفتید را نمی دهد.

رابطه زناشویی در ماه آخر بارداری

افزایش گردش خون که سبب بالا رفتن لذت جنسی می شد در این بازه زمانی به سستی و آرامی انجام می گیرد  و اگر رحم برای زایمان آماده باشد، احتمال این که خون ریزی جزئی اتفاق بی افتد وجود دارد و دور از انتظار نیست.

پوزیشن های مناسب برای هفته آخر بارداریپ
خیلی از زوجین در این باره حساسیت زیادی به خرج می دهند و وسواس زیادی به دلیل حساسیت ماجرا دارند اما بگذارید خیالتان را در این باره راحت و آسوده کنم. هیچ چیز اضافی لازم نیست هر پوزیشن و حالتی که قبلا در دوران بارداری انجام می دادید را حال همی می توانید بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

مطلب مرتبط: رابطه جنسی زیاد چه عوارضی دارد

برای برخی از زوجین، پوزیشنی از سمت عقب  یا زن روی مرد و برای برخی دیگر موقعیت پهلو را دوست دارند. می توانید پوزیشن های مختلفی را امتحان کنید اما به یاد داشته باشید که شکم و رحم مادر نباید در زیر فشار باشد.

این نکته را هم به به یاد داشته باشید اگر رابطه برقرار کردید و برایتان خوش آیند نبود پرخاش نکنید و حرف های منفی نزنید. لبخند بر لب داشته باشید، می توانید از روش های دیگر همچون نوازش، بوسیدن، رقص آرام و … استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که این شرایط دائمی نیست و موقتی است و در بازه زمانی کوتاهی حل می شود.

آیا رابطه جنسی در هفته آخر باعث زایمان می شود
شاید بله و شاید خیر. خبر خوب این که اگر رحم و دهانه رحم آماده و زایمان قریب الوقوع باشد، رابطه جنسی در هفته ۴۰ می تواند به تسریع امور کمک کند.  اما اگر شرایط مهیا و دهانه رحم کاملاً آماده نباشد، تغییری در اوضاع رخ نمی دهد.

میل به داشتن رابطه جنسی در زمان بارداری
داشتن رابط جنسی در بارداری کاملا امری طبیعی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد ولی یک سری موارد وجود دارد که رعایت کردن آن ها ضروری است.

البته

لازم به ذکر است که در دوران بارداری ممکن است یک سری عوامل سبب کاهش میل جنسی شود و زوجین آنچنان رغبت به برقراری رابطه جنسی نشان ندهند.

وضعیت سلامت جسمی و روانی و عوارض دوران بارداری
باورها و ویژگی‌های فرهنگی زوجین
نحوه برخورد آنها با تغییرات فیزیکی زنان طی بارداری
ترس از صدمه به جنین در زمان نزدیکی
البته میل به برقرای جنسی در هر فرد متفاوت است . بعضی از خانم ها با حامله شدن میل به برقراری رابطه در آن ها کاهش میابد و در بعضی خانم ها افزایش می باید.این بسته به هر زوج متفاوت است.

نزديكي در ماه نهم بارداري
رابطه جنسی یک امر طبیعی و پدیده ای عادی در دوران بارداری است به شرط آن که بارداری شما به روش طبیعی و نه با استفاده از روشهای کمک باروری صورت گرفته باشد. جنین در کیسه آمنیوتیک قرار دارد، از طرفی شکم و دیواره های رحم از او محافظت می کنند، لذا دخول و حرکت های طبیعی حین مقاربت آسیبی به او وارد نخواهد کرد. حتی در ماه های آخر که جنین به واژن فشار وارد می کند نیز نزديكي در ماه نهم بارداري هیچ آسیبی به او وارد نخواهد کرد.

انقباضات ارگاسم با انقباضات زایمان تفاوت دارند. اما پزشکان برای احتیاط بیشتر توصیه می کنند مادرانی که دچار انقباضات دردناک در ماه نهم هستند و خطر زایمان زودرس برای آنها وجود دارد، از نزديكي در ماه نهم بارداري خودداری کنند، چرا که هورمون های موجود در منی به نام پروستاگلاندین ها محرک انقباضات رحمی هستند. البته در مواردی که زایمان با تاخیر مواجه شده و نیاز به القای زایمان وجود دارد، موضوع فرق می کند. برخی پزشکان معتقدند پروستاگلاندین های موجود در مایع منی می توانند در بارداری های فول ترم که مدت بارداری کامل شده است یا زایمان های دیرهنگام، موجب القای زایمان گردد. لازم به ذکر است ژل هایی که برای باز شدن دهانه رحم و القای زایمان استفاده می شوند نیز حاوی پروستاگلاندین ها هستند. البته بعضی از پزشکان این عقیده را تنها در حد نظریه می دانند و معتقدند نزديكي در ماه نهم بارداري با نزديكي در ماه پنجم بارداري و یا سایر ماه ها تفاوتی نداشته و ربطی به تسهیل زایمان ندارد.

با شکم برآمده و پاهای متورم جایی برای تعجب وجود ندارد که در این ماه‌ انتهایی میل جنسی‌تان کم‌کم ناپدید گردد. در این مرحله از بارداری تمامی بدن شما تحت فشار قرار دارد،‌ به ویژه رباط ها، ماهیچه‌ها و حتی توازن بدنی‌تان. اگر زمانی در بارداری وجود داشته باشد که واقعاً باید آرام بگیرید، وقتش اکنون است.

مراقبین پزشکی اغلب پرهیز از نزديكي در ماه نهم بارداري را توصیه می‌کنند، زیرا ممکن است، آغازگر زایمان زودرس باشد. اما، امروزه یافته‌اند که آمیزش جنسی در احتمال زایمان زودرس تاثیر ندارد و بنابراین پرهیز از آن پیشنهاد نمی‌شود، مگر پیچیدگی‌ای در بارداری وجود داشته باشد، مثل پارگی کیسه آب زودهنگام یا خونریزی واژنی طی بارداری.

طی این دوران درباره چگونگی احساس‌تان با همسرتان گفتگو کنید و اگر میلی به آمیزش جنسی ندارید، لحظات صمیمی خود را با در آغوش کشیدن و گفتگو درباره فرزندتان سپری کنید.

به علت اندازه شکم‌تان، احتمال دارد، متوجه شوید که برخی از حالت‌های مورد علاقه شما خارج از دسترس است. سعی کنید، در بالا قرار گیرید یا در حالتی قرار بگیرید که مطمئن شوید بر شکم‌تان فشاری وارد نمی‌آید همانند پوزیشن پهلو به پهلو. به طور کلی نزديكي در ماه نهم بارداري درصورت تمایل مادر و نبودن هیچ گونه مشکلی در رابطه با سلامت بارداری، هیچ اشکالی نخواهد داشت.

کیا تست بارداری با نمک انجام دادن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 1,079
  • بازدید کلی : 8,057